آخرین اخبار
کد مطلب: 80719
ايران تا ۸۸ سال ديگر نفت دارد
تاریخ انتشار : 1393/06/27 20:29:28
نمایش : 2388
رئيس کميسيون چشم انتظار و امور نخبگان مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بايد بدانيم کشور آمريکا در غلبه بر بحران اقتصادي رفع ديون کرد و بدهي مردم را پرداخت تا توليدکننده را گرفتار بانک‌ها و آسيب‌ها نکند.
به گزارش سلام لردگان به نقل از افکارنيوز، محمد ابراهيم مداح عصر امروز در کارگاه يک روزه علمي، آموزشي اقتصاد مقاومتي در اردبيل اظهار کرد: ما در رقابت با دو کشور ترکيه و عربستان در قالب سند چشم‌انداز ۲۰ ساله سعي داريم تا در همه حوزه‌ها به قدرت اول منطقه تبديل شويم که البته در اين زمينه بايد درست، دقيق و هدفمند برنامه‌ريزي کرد.

وي هدف از علم و توسعه همه‌جانبه در اين زمينه را تبيين پيش‌بيني‌ها و کنترل‌هاي لازم همراه با آراستگي زندگي در کسب توان و قدرت مضاعف بيان کرد و گفت: ايران با در نظر گرفتن شاخص امنيت، دفاع، سياست و اقتصاد تلاش مي‌کند تا قدرت اول منطقه‌اي باشد که شامل آسياي جنوب غربي با احتساب ۲۵ کشور است که ۵۳۰ ميليون نفر جمعيت در اين منطقه زندگي مي‌کنند.

رئيس کميسيون چشم انتظار و امور نخبگان مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: با فاصله بسيار کم بعد از ترکيه قدرت دوم اقتصادي اما با شاخص علم، اقتصاد، فناوري‌ها و توسعه فرهنگي قدرت اول منطقه هستيم و در بين کشورهاي جهان هفدهمين کشور در گروه سوم کشورهاي توسعه‌يافته هستيم که اين قدرت عظيم همچنان رو به رشد و رو به تعالي است.

مداح به احاديث و روايات در برتري ايرانيان اشاره کرد و ادامه داد: اگر ترکيه امروز پايه‌گذار حکومت عثماني نوين است ما نيز بايد با دو بال سياست و جامعه اسلامي تمدن با سابقه خود را احيا کنيم که در اين بين بايد به سرمايه‌هاي خود بها بدهيم.

وي فرآيند تکاملي انقلاب را در بخش‌هاي دولت‌سازي، جامعه‌سازي، تمدن‌سازي و آرمان‌سازي بيان کرد و گفت: ما در دولت‌سازي با محوريت مردم‌سالاري ديني موفق عمل کرديم و بعد از ۵۰۰ سال تأثيرگذاري جمهوري اسلامي ايران را به خوبي شاهد هستيم.

مداح در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد: همان‌ طور که در جامعه‌سازي توانستيم طاغوت سياسي را از اين کشور خارج کنيم بايد طاغوت فرهنگي و اقتصادي را نيز از اين سرزمين دفع کنيم.

وي رويکرد مهم در اين زمينه را همگرايي بيشتر با تکيه بر برنامه‌ريزي صحيح، مديران آينده‌نگر و فرصت‌محور يادآور شد و بيان کرد: نظام ارزيابي مديريت ما غلط است چرا که نگرش حجمي ارزيابي‌ها انجام مي‌شود.

مداح سياست اقتصاد مقاومتي را مناسب حال، امروز و فرداي کشورمان دانست و اضافه کرد: اين سياست براساس چشم‌انداز درست که حد فاصل قانون اساسي و قوانين جاري کشور است، اتفاق افتاده تا به دور از واگرايي بتوانيم به رونق واقعي دست پيدا کنيم.

ايران تا ۸۸ سال ديگر نفت دارد

رئيس کميسيون چشم انتظار و امور نخبگان مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: در منطقه‌اي که ايران حضور دارد کشورها صادرکننده مواد اوليه بوده و فاقد حق وتو و حضور در شوراي امنيت هستند و اين کشورها فاقد سيستم پولي متمرکز بوده در حالي که ۷۵ درصد ذخاير نفتي در اين منطقه است و با فاصله طبقاتي ايجاد شده ۴۶ درصد فقرا نيز در اين منطقه زندگي مي‌کنند.

مداح موقعيت جمهوري اسلامي ايران را در دو لايه نفتي درياي خزر و خليج‌ فارس يادآور شد و گفت: ايران در مجموع توليد نفت و گاز رتبه اول جهان را دارد و تا ۸۸ سال آينده نيز ايران از منبع نفت برخوردار است به طوريکه ۲۲ ميليارد دلار ارز در دست مردم بوده و ۹۰۰ تن ذخيره معدني طلا در کشورمان است.

وي در ادامه افزود: با اين همه ظرفيت و توانمندي منطق حکم مي‌کند که ايران قدرت برتر منطقه باشد ولي جاي تأسف است که هنوز تا شش ميليون تن گندم وارد مي‌کنيم و رشد اقتصادي ما نيز منفي ۵.۶ درصد است و در بيرون کردن فقر و تورم که از بيرون کردن شاه از اين کشور کمتر نيست با کاستي روبه‌رو هستيم و وضعيت اجتماعي‌ ما نيز با توجه به افزايش طلاق مناسب نيست.

مداح سند چشم‌انداز و تحقق اقتصاد مقاومتي را يک ضرورت و بقا توسعه کشور دانست و تصريح کرد: وضعيت توليد در کشور ما نگران‌کننده است به طوري که ۱۵ هزار کارگاه توليدي در ايران تعطيل شده و ۲۶ هزار ميليارد تومان هزينه بنگاه‌داري بانک‌هاي ماست و خود اين بانک‌ها به عامل رکود دامن زده‌اند.

وي توليد محصولات بر مبناي دانش‌بنيان و علم‌ محور را يادآور شد و بيان کرد: دولت در تلاش است تا در خروج از رکود و تورم به هر راهکاري دست بزند که البته بايد بدانيم کشور آمريکا در غلبه بر بحران اقتصادي رفع ديون کرد و بدهي مردم را پرداخت تا توليدکننده را گرفتار بانک‌ها و آسيب‌ها نکند در حالي که در کشورمان هر شش روز يک بانک و مؤسسه جديد مالي متولد مي‌شود.

مداح به برگزاري کارگاه‌هاي علمي، آموزشي اقتصاد مقاومتي در ۱۷ استان کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما در اين همايش‌ها به دنبال تبيين برش استاني اقتصاد مقاومتي هستيم تا راهکار مناسبي را در رفع مشکلات و نارسايي‌هاي اقتصادي به دست آوريم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس